Persbericht : “Kaart en Mariaburg vormen 1 club”

Na constructieve voorbereidende gesprekken hebben de beide besturen het licht op groen gezet voor de uitwerking van een nieuw project. De nieuwe club krijgt als benaming Excelsior Mariaburg en om praktische redenen werd gekozen voor “blauw-wit” als clubkleuren.

Juridisch blijft de huidige vzw van K Mariaburg VK bestaan (enkel een naamswijziging) en voor de voetbalbond wordt gespeeld onder dit stamnummer.
Eric Dilliën is de nieuwe clubvoorzitter van “Excelsior Mariaburg”.

Accent ligt op kwaliteitsvolle jeugdopleiding waarbij op korte termijn provinciaal jeugdvoetbal een doel is. De doorstroming naar het 1e elftal kan zodoende vlotter verlopen en vooral jonge spelers van “onder de kerktoren” worden betrokken bij dit ambitieuze project.

Excelsior Mariaburg wordt een sterke, lokale en financieel gezonde club met een duidelijke visie vooral gericht op jeugdwerking Een club met meer dan 500 leden heeft voldoende draagkracht om de infrastructuur op de site aan de Rustoordlei grondig te renoveren met financiële steun van het gemeentebestuur van Brasschaat die reeds op de hoogte zijn van deze plannen.

Het eerste elftal zal de thuiswedstrijden spelen op het nieuwe kunstgrasterrein aan de Zwemdoklei en er komt tevens een B-elftal in 4e provinciale die hun thuismatchen spelen aan de Rustoordlei.

This entry was posted in Bestuur and tagged , . Bookmark the permalink.

1 Response to Persbericht : “Kaart en Mariaburg vormen 1 club”

1. sven adriaensen says:

mariabug moet beter spelen ze